Huisartsenpost West-Friesland

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost?

  • Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost?

    Tijdens de avond, de nacht, het weekend en nationale feestdagen kunt u voor spoedeisende huisartsgeneeskundige zorg terecht bij de huisartsenspoedpost. Voor klachten die niet kunnen wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts belt u de huisartsenspoedpost: 0229-297800. Denk hierbij aan: acuut optredend letsel, plotselinge heftige pijn en toenemende klachten bij ziekte. Voor levensbedreigende […]

  • Kan ik zonder afspraak naar de huisartsenspoedpost?

    Nee, u moet altijd eerst de huisartsenspoedpost bellen. De huisartsenspoedpost verleent spoedeisende hulp. Om de mate van spoed te beoordelen, stelt de triage-assistent een aantal vragen over uw medische klacht(en). Pas dan kan zij vaststellen hoe snel en welke hulp nodig is. Dit gebeurt telefonisch omdat de privacy dan beter is gewaarborgd. Aan de balie […]

  • Wat gebeurt er met het cameratoezicht?

    Bij de entree, in de gangen en wachtkamers is cameratoezicht. Dit is voor uw en onze veiligheid. De opgenomen beelden bewaren we 28 dagen. Daarna wordt het verwijderd. De manager en teamleider van de huisartsenspoedpost hebben toegang tot deze beelden. Alleen bij incidenten bekijken zij de opgenomen beelden. Indien nodig kijkt Regio Control, onze beveiligingsdienst, […]

  • Wie krijg ik aan de telefoon?

    De telefoon wordt aangenomen door een triage-assistent. Zij bespreekt met u de gezondheidsklachten en noteert uw gegevens. Als u belt over iemand anders, dan vraagt zij de gegevens van die persoon. De triage-assistent is speciaal opgeleid om gezondheidsklachten met u te kunnen bespreken en te kijken aan welke zorg u of degene voor wie u […]

  • Waarom moet ik eerst bellen?

    Om de ernst en urgentie van uw hulpvraag te beoordelen, moet eerst telefonisch contact opgenomen worden. De triage-assistent stelt u een aantal vragen over uw medische klachten waarmee zij kan vaststellen welke hulp u nodig heeft. Bovendien kan de triage-assistent op deze manier indien nodig een afspraak met de dienstdoende huisarts of een visite inplannen, […]

  • Waarom worden er zoveel vragen aan de telefoon gesteld?

    Er zijn twee soorten vragen die worden gesteld; over uw persoonlijke gegevens en over uw medische gegevens. Uw persoonlijke gegevens zijn bedoeld voor onze administratie en de dienstdoende huisarts (voor een eventuele visite of om u eventueel terug te kunnen bellen). De vragen over uw medische gegevens helpen de triage-assistent om de ernst en de […]

  • Ben ik op het afgesproken tijdstip direct aan de beurt?

    U heeft te maken met een spoedgeval buiten de tijden waarop uw huisarts werkt. U heeft het stappenplan doorlopen en contact gehad met de huisartsenspoedpost. Daar is een moment met u afgesproken waarop u langs kunt komen. Het tijdstip dat u meekrijgt is een richttijd. Het kan dus voorkomen dat andere mensen op een later […]

  • Welke gegevens heb ik nodig?

    De triage-assistent die de telefoon aanneemt vraagt naar onderstaande gegevens: De eerste keer neemt het gesprek enige tijd in beslag. Indien u erg lang moet wachten, belt u dan op een later tijdstip terug. Is er sprake van een bijzonder ernstige situatie, volg dan de aanwijzingen op de telefoonbeantwoorder. In noodgevallen krijgt uw zorgvraag altijd […]