Huisartsenpost West-Friesland

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Wanneer bel ik de huisartsenpost?

  • Wanneer bel ik de huisartsenpost?

    Tijdens de avond, de nacht, het weekend en nationale feestdagen kunt u voor spoedeisende huisartsgeneeskundige zorg terecht bij de huisartsenpost. Voor klachten die niet kunnen wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts belt u de huisartsenpost: 0229-297800. Denk hierbij aan: acuut optredend letsel, plotselinge heftige pijn en toenemende klachten bij ziekte. Voor levensbedreigende […]

  • Kan ik zonder afspraak naar de huisartsenpost?

    Nee, u moet altijd eerst de huisartsenpost bellen. Binnenlopen zonder afspraak kan leiden tot lange wachttijden. De huisartsenpost verleent spoedeisende hulp. Om de mate van spoed te beoordelen, stelt de triage-assistent een aantal vragen over uw medische klacht(en). Pas dan kan zij vaststellen hoe snel en welke hulp nodig is. Dit gebeurt telefonisch omdat de […]

  • Wat gebeurt er met het cameratoezicht?

    Voor uw en onze veiligheid maakt de huisartsenpost gebruik van cameratoezicht. Dat wordt gedaan uit het oogpunt van veiligheid van bezoekers en het personeel. De beelden van de camera’s worden vastgelegd en enige tijd bewaard. Bij incidenten worden de beelden gebruikt om de gang van zaken te kunnen reconstrueren. De banden kunnen daarvoor worden overgedragen […]

  • Wie krijg ik aan de telefoon?

    De telefoon wordt aangenomen door een triage-assistent. Zij bespreekt met u de gezondheidsklachten en noteert uw gegevens. Als u belt over iemand anders, dan vraagt zij de gegevens van die persoon. De triage-assistent is speciaal opgeleid om gezondheidsklachten met u te kunnen bespreken en te kijken aan welke zorg u of degene voor wie u […]

  • Waarom moet ik eerst bellen?

    Om de ernst en urgentie van uw hulpvraag te beoordelen, moet eerst telefonisch contact opgenomen worden. De triage-assistent stelt u een aantal vragen over uw medische klachten waarmee zij kan vaststellen welke hulp u nodig heeft. Bovendien kan de triage-assistent op deze manier indien nodig een afspraak met de dienstdoende huisarts of een visite inplannen, […]

  • Waarom worden er zoveel vragen aan de telefoon gesteld?

    Er zijn twee soorten vragen die worden gesteld; over uw persoonlijke gegevens en over uw medische gegevens. Uw persoonlijke gegevens zijn bedoeld voor onze administratie en de dienstdoende huisarts (voor een eventuele visite of om u eventueel terug te kunnen bellen). De vragen over uw medische gegevens helpen de triage-assistent om de ernst en de […]

  • Ben ik op het afgesproken tijdstip direct aan de beurt?

    U heeft te maken met een spoedgeval buiten de tijden waarop uw huisarts werkt. U heeft het stappenplan doorlopen en contact gehad met de huisartsenpost. Daar is een moment met u afgesproken waarop u langs kunt komen. Het tijdstip dat u meekrijgt is een richttijd. Het kan dus voorkomen dat andere mensen op een later […]

  • Welke gegevens heb ik nodig?

    De triage-assistent die de telefoon aanneemt vraagt naar onderstaande gegevens: De eerste keer neemt het gesprek enige tijd in beslag. Indien u erg lang moet wachten, belt u dan op een later tijdstip terug. Is er sprake van een bijzonder ernstige situatie, volg dan de aanwijzingen op de telefoonbeantwoorder. In noodgevallen krijgt uw zorgvraag altijd […]