Wat gebeurt er met de gegevens van een telefoongesprek?
Alle telefoongesprekken die binnenkomen bij de Huisartsenspoedpost worden opgenomen. Dit gebeurt om de kwaliteit te verbeteren. De gesprekken worden bewaard volgens de regels. We behandelen de gesprekken heel vertrouwelijk.
De opgenomen gesprekken worden gebruikt om de triagisten beter te maken in hun werk. We kijken alleen naar de medische inhoud en hoe het gesprek is afgehandeld, niet naar wie de patiënt is.
Heeft u een klacht naar aanleiding van uw contact met de Huisartsenspoedpost, dan kunt u via onze website een klachtenformulier invullen. Soms is het telefoongesprek dat u met de Huisartsenspoedpost heeft gehad onderdeel van uw klacht. Onze klachtenfunctionaris vraagt uw toestemming om uw telefoongesprek terug te luisteren. Wilt u zelf een verzoek indienen voor het terugluisteren van uw telefoongesprek, dan kunt u hiervoor een schriftelijk verzoek indienen. Wij doorlopen hierbij een procedure om uw verzoek te beoordelen. Het terugluisteren van telefoongesprekken vindt altijd plaats op de Huisartsenspoedpost.